Katagoriler

1 Mayıs 2016 Pazar

Düzenli Uyku..


Herkese merhabalar dün yazı yazamadım malesef. Hepinizden özür diliyorum sizlerle ilgilenemediğim ve size vakit ayıramadığım için. Dün çok yoğun bir gündü malum pazartesi okuluma dönüyorum. Şehir dışında okuyan biri olarak ayrılık vakti yaklaşınca insan bir hüzünlü oluyor, ailemde ayrılacağımız için daha çok üstüme düşüyor. 
  Her neyse sizi sorunlarımla yormak istemem. Bugünün konusuna değineyim biraz. Uyku.. Hepimizin doyamadığı, günlerce uyusakta bitmeyen baldan tatlı uyku. Evet baldan bile tatlı fakat bildiğiniz gibi balın fazlası zararlı olduğu gibi maalesef uykununda fazlası zararlı. Fazla uyumanın birkaç zararını dile getirmek isterim maddeler halinde;
1)Erken ölüme yol açar
2)Kalbe zararlı
3)Kilo aldırır. Burada bir açıklama yapmak isterim yemekten sonra uyuduğunuzda aşırı kilo alırsınız ve mideye oturur. Bir yazımı uyuyarak geçirmiştim ve yaz bitiminde tam 10 kilo almıştım :(


4)Diyabet riskini arttırır
5)Beyniniz daha az çalışır

6) Depresyona girmenize neden olur
7)Hamile kalmanızı zorlaştırır

Liste böyle uzuyor ne yazıkki. Evet bende uyumaya çok düşkün biriydim ama sağlıklı yaşamaya başladığımdan beri uyku problemimle baya uğraştım. İlk olarak gün içinde uyuma olayını çözdüm evet gün içinde uyuma alışkanlığım vardı ve her gün inatla kendimi meşgul ederek gün içinde uyumayı bıraktım. Çok geç saatlerde uyumayı ve uyanmayı bıraktım. birkaç gün 7-8 civarlarında uyandım ve akşam otomatik olarak erken uyudum ve düzenimi 2 hafta kadar hiç bozmadım. Daha sonrasındada bünyem alıştığı için sürekli uyku saatim geldiğinde vücudum uyumam gerektiğini belli ediyordu.
  Gelelim düzenli uyumak için ne kadar zaman gerektiğine.. Yeni doğan bir bebek 18-20 saat, küçük bir çocuk 14-16 saat, okul çocukları 9-10 saat, yetişkinler 7-8 saat, yaşlılar ise 5-7 saat uyuması gerekmektedir. 
 Ben 8 saat uyumayı tercih ediyorum. Erken kalktığımda günümün büyük çoğunluğunu uyuyarak geçirmemiş oluyorum ve güne dinamik başlıyorum. Ayrıca erken kalktığımda da yemek saatlerimde düzenli oluyor. Derslerime çalışırken odaklanmam kolay oluyor. Kısaca düzenli bir hayata başlamak için yapılacaklar listesinin en başında uykumuzu düzene koymak gelmeli.. Uykunuzu düzene koyduğunuzda gerisi çorap söküğü gibi gelecektir :) 
  Yarın okula dönüş yapacağım için yolculuk esnasında yazamayabilirim. Yazamazsam kusura bakmayın. Hepiniz sevgi dolu, sağlıklı ve fit bir gün geçirmeniz dileğiyle..